Recenzie Frumuseți monstruoase, Marina Neagu (#8)

Dacă ar fi să fac o trecere rapidă a lucrurilor care mi-au plăcut cel mai mult în Frumuseți monstruoase, aș putea să descriu totul într-un singur cuvânt: Lara. O părea într-un fel clișeic – sau poate că nu – faptul că ea, ca personaj principal, este motivul cel mai mare pentru care cartea nu mi-a rămas indiferentă, dar acesta este adevărul. Cu toate că începutul a fost înconjurat de mici clișee – mutarea ei la o altă școală, întâlnirea cu doi frați misterioși, atracția pe care o simțea pentru unul dintre ei –, am apreciat foarte mult că Marina Neagu a construit un personaj care nu era avid de atenție, ci prefera să fie singur, astfel că de multe ori încerca să scape de persoanele nou cunoscute, și să fie doar cu persoana ei. Dovada că orice carte – scrisă într-un mod corect din punct de vedere al narării, care, la început, îți dă impresia că nu te va impresiona foarte mult până la final – te poate surprinde plăcut într-un anumit punct. Și nu doar o singură dată, așa cum ați aflat din ceea ce am scris mai sus.

Toată lumea creată de autoare pare foarte promițătoare – chiar și în ochii unui critic, care nu sunt eu –, doar că, la cât de interesantă o consider, pe atât de grăbită a fost acțiunea. Iar acesta este și motivul care m-a supărat foarte mult: lumea gardienilor, modul cum s-a născut și a crescut Lara, cum a ajuns să fie atrasă de unul dintre cei doi frați, personajele care te uimeau – fie plăcut sau nu – și de la care nu te așteptai niciodată, toate acestea puteau fi scrise și detaliate în cel puțin două cărți; părerea mea.

Părerea Andreei o poți citi aici. Mulțumesc mult, Andreea pentru părerea ta sinceră despre cartea mea! :).

Anunțuri

Lasă un răspuns